[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی کویر دانش
اینستاگرام در رقابت تنگاتنگ با تیکتاک و یوتوب، برنامهای آزمایشی با نام «Referrals» به راه انداخته که به سازندگانی که ترافیک یا کاربر تازه به این پلتفرم بیاورند، تا سقف ۲۰ هزار دلار پاداش مالی میدهد. این مطرح فقط برای کاربران آمریکایی و از طریق دعوتنامه فعال است.
بر پایه گزارش «Businessinsider»، متا (شرکت مادر اینستاگرام) قبول کرده این برنامه روشی تازه برای پرداخت به سازندگان در ازای جذب افراد به اپلیکیشن است.
مطرح Referrals چطور به سازندگان پاداش میدهد؟
برنامه «Referrals» تستی محدود از طریق دعوتنامه است که طی آن محتواسازان آمریکایی درصورتیکه کاربران از طریق لینکهای آنها داخل اینستاگرام شوند و حساب بسازند، درآمد کسب میکنند.
۲ روش برای کسب درآمد از طریق این برنامه وجود دارد:
- برخی سازندگان میتوانند بهازای هر کاربر واجد شرایط که از طریق لینک آنها ثبتنام کند، ۱۰۰ دلار دریافت کنند.
- برخی دیگر میتوانند بهازای هر ۱۰۰۰ بازدید واجد شرایط از اپلیکیشن، ۱۰۰ دلار بگیرند.
برای مثالً برای «کورتنی کنفیلد» که پیج اینستاگرامی برای سگش «Rambo» دارد، دسته دوم نظر شده است.
مقصد اینستاگرام از راهاندازی برنامه Referrals چیست؟
برنامه Referrals اینستاگرام قرار است ۶ هفته، از مه تا ژوئن (اغاز اردیبهشت تا اواسط تیر) اجرا بشود. پرداخت پاداشها نیز از طریق همکاری با شرکت ثالث به نام «Glimmer» انجام میبشود که اطلاعات آن در مرکز راهنمای رسمی اینستاگرام ذکر شده است.
اینستاگرام از محتواسازان خواسته لینکهای پروفایل، ریلز، پستها، استوریها یا کانالهای خود را در پلتفرمهای خارج از اینستاگرام، همانند تیکتاک، یوتوب، دیسکورد، ساباستک و دیگر وبسایتها و اپلیکیشنها به اشتراک بگذارند.

این عمل در شرایطی انجام شده است که اینستاگرام در رقابتی شدید با اپلیکیشنهایی همانند تیکتاک و یوتوب قرار گرفته است. این تست تازه درآمدزایی وقتی انجام میبشود که متا دچار پرونده ضدانحصار تاریخی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) است و رقابت آن با دیگر پلتفرمهای اجتماعی زیر ذرهبین قرار گرفته است.
دسته بندی مطالب
[ad_2]