[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی کویر دانش
اپل در سهماهه اول ۲۰۲۴ بزرگترین فروشنده تبلت در جهان می بود. در رتبه دوم نام سامسونگ و در رتبه سوم نام هواوی دیده میبشود. شیائومی نیز رشد قابلتوجهی داشته است.
در قیاس با سال ۲۰۲۳، مقدار فروش اپل و سامسونگ در مقیاس سالانه نسبت به همین بازه وقتی در سال ۲۰۲۳ افت یافته است. بااینحال برندهای چینی توانستند فروش تبلتهای خود را افزایش دهند.
بر پایه آخرین آمار شرکت IDC، اپل با فروش ۹.۹ میلیون آیپد و سهم بازار ۳۲ درصدی در رتبه اول قرار گرفت. در قیاس با سهماهه اول ۲۰۲۳، فروش iPad نزدیک به ۸.۵ درصد افت یافت. نزدیک به یک سالونیم از زمان معارفه آخرین مدل آیپد میگذرد. بااینحال، انتظار میرود کوپرتینوییها فردا دو آیپد پرو تازه با صفحه نمایش OLED بههمراه تراشه M4، و دو آیپد ایر تازه با تراشه M2 معارفه کنند.
سامسونگ از نظر فروش تبلت در رتبه دوم جهانی قرار دارد. این شرکت ۶.۷ میلیون تبلت در سهماهه اول ۲۰۲۴ فروخت و ۲۱.۷ درصد از سهم بازار را به خود تعلق داد؛ یقیناً این مقدار فروش ۵.۸ درصد کمتر از سه ماهه اول ۲۰۲۳ است.
سامسونگ چهار تبلت مقرونبهصرفه را در طول چند ماه قبل اراعه کرد. این تبلتها شامل گلکسی تب A9، گلکسی تب A9 پلاس، گلکسی تب S9 FE و گلکسی تب S9 FE پلاس بودند. این چنین، این شرکت گلکسی تب S6 Lite 2024 را در سه ماه ابتدایی ۲۰۲۴ داخل بازار کرد. به این علت، اکثر تبلتهای تازه سامسونگ جزو مدلهای مقرونبهصرفه بودند.
بعد از اپل و سامسونگ، کدام برندها بیشترین فروش تبلت را داشتند؟
هواوی فروش تبلتهای خود را با رشد دیدنی ۴۳.۶ درصدی بهبود بخشید تا به رقم های فروش ۲.۹ میلیون و سهم بازار ۹.۴ درصدی برسد (به گمان زیادً زیاد تر فروش این برند در چین بوده است). لنوو با فروش ۲.۱ میلیون تبلت، سهم بازار خود را به ۷ درصد رساند. شیائومی نیز رشد خیرهکننده ۹۲.۶ درصدی را نشان داد و به فروش ۱.۸ میلیون تبلت و سهم بازار ۵.۹ درصدی رسید.
بهطور کلی، بازار تبلتها با رشد ناچیز ۰.۵ درصدی نسبت به سهماهه اول ۲۰۲۴ بهبود یافته است. بیشتر از ۳۰.۸ میلیون تبلت در فصل اول ۲۰۲۴ در سراسر جهان فروخته شد. دیگر برندها ۲۴ درصد از کل فروش تبلتها را در سهماهه اول سال جاری میلادی به خود تعلق دادند.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع